Utvändigt:

  • TRA Kyoto Rocket Bunny-skärmar.

Monterade med nitmutter och rostfri M5-skruv, för att enkelt kunna ta av skärmarna om man vill komma åt något etc. Då bilen är omlackad efter modifierng för skärmarna så är det ju ny grundlack/lack under breddningen.

  • Varis Arising II:

    • Kolfiberhuv

    • Frontstötfångare med läpp

    • Sidokjolar

    • Bakstötfångare

    • Diffuser

    • Kolfibercanards

  • Voltex Type 2V GT-kolfibervinge

  • Valenti baklyktor

  • TRD Aero fins

  • HIC takvinge

  • HIC vindavvisare

  • Beat Sonic hajfena/antenn

  • Mörktonade kåpor över framlyktorna (enkla att ta av)

  • Taket folierat svart

  • LED-skyltbelysning
     

Fälg & däck

  • Work Meister L1, måttbeställda tredelade splittfälgar

  • 18x9.5 -6 & 18x10.5 -18

  • Toyo Proxes R888R

  • Eibach förlängda hjulbultar & 10mm spacers, så fälgarna är nu ET -16 och -28

  • GKTech förlängda svarta hjulmuttrar

  • McGard låsmutter

  • Tredwear permanent däcktext

 

Motor/drivlina

  • ACE Alpha 350 grenrör och overpipe. Detta är ett handbyggt och bland det dyraste och samtidigt bästa grenrör du kan köpa till GT86.

  • Agency Power Ti catback

  • Openflash Tablet - denna kan du “mappa om” bilen med genom att koppla in den i OBD-uttaget. Detta gör att man kan t.ex köra på E85-mappen som ger tillsammans med grenröret ca 50hk extra. Du kan även hålla koll på alla typer av värden, olika givare/sensorer, logga dessa värden osv. Så ungefär som ett eftermarknadsstyrsystem.
    Koppla in den i din dator och spara ner mappar och loggar, ladda upp nya mappar etc.

  • IRP v.3 spakställ/shortshifter (60% kortare växling över original!)

  • Cosworth luftfilter

  • Motul Gear 300 olja i låda och diff

  • Password JDM kolfiberkåpa till säkringsboxen

 

Chassi

  • Air Lift Performance 3P luftfjädringssytem

  • Lufttank monterad i reservhjulsbaljan, med nytt golv byggt ovanpå. Kompressor och styrenhet står på varsin sida av bagageutrymmet för en diskret look.

  • ISC v3 justerbara länkarmar bak, dämparna har camberjustering på ovansidan fram

  • Japspeed justerbara toe stag

 

Interiör

  • BRIDE Gias II stolar

  • DND Performance underreden/rails

  • Stor del av inredningen klädd i äkta Alcantara med röda sömmar - instrumentpanel, växelspaks- och handbromsdamask, växellådstunnel etc.

  • Ratten omgjord med rejält tjockare/grövre stoppning, Alcantaratyg med röda sömmar, röd läderstripe i mitten

  • Toyota OEM mittarmstöd

  • OLM kolfiberdetaljer på luftutblåsen, på ratten, runt växelspak

  • TRD röd startknapp